sunnuntai 8. helmikuuta 2009

Runoja ystävälle


Pieni suojelusenkeli käveli huoneen poikki,
sammutti kirkkaan sädekehänsä ja ripusti siipensä seinälle.
Antoi hellän pusun poskellesi ja istui viereesi.
Tämä suojelusenkeli istuu vierelläsi öin ja seuraa päivisin,
ettei sinulle satu ikäviä asioita.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Ojenna oikea käsi eteen,
tee sama vasemmalla.
Kierrä oikea käsi itsesi ympäri,
tee sama vasemmalla.
RUTISTA
Halaukseni on tullut perille.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Hyvät ystävät ovat kuin lyhtyjä tiellä
-ne eivät lyhennä matkaa,
mutta tekevät sen valoisammaksi kulkea.

- Marleena Ansio -

♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Ystävän puhelinsoitto,
pistäytyminen,
yllättävä tapaaminen,
pikku lahja
- kuin auringonpilkahduksia arjen keskellä!

- J.R.C. -

♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Uskon, että ystävät ovat kuin hiljaisia enkeleitä,
jotka nostavat meidät jaloillemme silloin
kun siipemme unohtavat miten lennetään.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Koputat ovelle.
Näen kasvosi ikkunassa.
Ei tarvetta ryntäillä piilottamaan
tavaroita tyynyjen taakse.
Ei syytä häpeään,
vaikka silittämätön pyykki lojuu tuolilla.
Ei tarvetta juhla-astioihin.
Ei haittaa, että jäljellä on vain keksinpalasia.
"Tule sisään.
Laitan veden kuumenemaan.
No - kerro mitä sinulle kuuluu?"

- Charlotte Gray -

♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Älä tule pyhäpuvussa
niin kuin tehdään toisten suvussa.
Avojaloin saavuthan
yli pellon kukkivan,
tallustele ojanlaitaa
tuulen helliessä paitaa.

Laita sivuun hymy suloinen,
jos on mieli alakuloinen.
Älä ikävääsi peitä.
Älä kätke kyyneleitä.
Olen läsnä, olen tässä,
vierelläsi ikävässä.

Tule niin kuin tulit ennenkin,
tule arkipäivän askelin.
Tule tähän tuttuun taloon,
jossa kaikki tuodaan valoon,
mietiskellään aamun koittoon,
noustaan satakielen soittoon.

- Anna-Mari Kaskinen -

♥ ♥ ♥ ♥ ♥


21 kommenttia:

  1. Kiitos =0)

    ihania runoja sunnuntain iloksi!

    VastaaPoista
  2. kirsi t: Kiva kun kävit :o) Ihanaista sunnuntaita sinulle ♥

    VastaaPoista
  3. Löysin tieni juuri ihanaan blogiisi :). Ihania runoja ystävyydestä!

    VastaaPoista
  4. Helinä: Kiva kun piipahdit, minäkin kävin "teillä" ;o)

    VastaaPoista
  5. Äiti, Sinä lohdutit niinä pitkinä öinä,
    kun pelot hiipivät uniini hirviöinä
    tai yskitti tai korvaan koski
    tai kuumeesta punoitti pikkuinen poski.
    Hyväilyjä ja uniriepuja,
    hyräilyjä ja tuutulauluja.
    Niillä yritit minua rauhoitella
    ja unimaahan johdatella.
    Sitten kuu kurkisti ikkunasta
    ja kutitti sitä pientä lasta,
    joka vihdoin viimein nukahti
    ja unien saarille purjehti.


    oletko kirjoittanut tuon runon itse? :)

    VastaaPoista
  6. Lauren: En ole kirjoittanut runoa itse, vaan joskus jostain olen sen mukaani napannut... Kirjoittajaa en tiedä.

    VastaaPoista
  7. voi kun ihanat sivut..juuri etsin runoja ystävälle ja tupsahdin tänne

    VastaaPoista
  8. Ihania runoja :> Poikkesin tänne ihan sattumalta etsiessäni runoja ja löysinkin yhden ihanan; tuo Charlotte Gray runo :)

    VastaaPoista
  9. Niilo: Ihana juttu, että löysit tiesi tänne :)
    Ja tuo Charlotte Grayn runo on yksi minunkin suosikeista ♥

    VastaaPoista
  10. Etsin ystävälleni pientä runoa, koska tarvitsin nopeasti jotain pientä runoa tälle, koska hän on minulle tärkeä. Etsin googlesta '' Runoja ystävälle '', ja tupsahdin tänne. Nappasin yhden runon mukaani, ainakin sen, mitä pidin hienoinpana. Mutta kuiteskin, kiitos!

    VastaaPoista
  11. Keksikää nyt mun niin sanotulle ystävälle sellanen pottuilu runo. väittää olevansa minun ystävä muttei se ole sitä. muuta kuin silloin kun sillä menee heikosti ja rakastan sitä aivan älyttömästi. t:Markku

    VastaaPoista
  12. Sinun nimesi tai edes kasvosi eivät voi poistua mielestäni.
    Eikä sinun naurusi,hymysi,ilosi ja positiivisuutesi.
    Kun minun on paha olla aina olet auttamassa minua.
    Niin kuin myötä ja vasta tulessa molemmat tiedetään ettei tarkoitettu sitä mitä joskus tuli sanottua,jotta saisimme kaiken ihanan takaisin vaaditaan vain pari pientä sanaa esim. minä rakastan sinua,minulla on ikävä sinua,kaipaan sinua kovasti.

    VastaaPoista
  13. Oi ihanii runoja paljon!:)

    VastaaPoista
  14. Etsin ystävälle runon,täältä niitä osia löysin niitä koko ajan punon.tahdon ystävälle parhaan niin kuin silloin vein lasten tarhaan.Iloiseksi lapset sain samalla hymyn huulillein,tahdon sinua halata,mulle tärkein oot.<3

    Kiitos!Nyt on sitten runo tehty ;D

    VastaaPoista
  15. Oli kuu, ja kuun alla puu. Ja puun alla joku muu, ja sieltä kuuluu I love you!

    VastaaPoista
  16. Ihania runoja��

    VastaaPoista
  17. Söpöjä runoha;-)

    VastaaPoista
  18. mulla ois yksi kiva runo mielessä parhaille ystäville <3 noh...... ystävä älä pelkää,pimeää sä et ole yksin minä olen tässä ja enkelit,me suojelemme teitä maailman loppuun asti,,, vaikka pilvi meidät erottaa niin muistan kuin me yhdessä ikuista ystävyyttä vannottiin ja kuinka toisistamme pidettiin :))) wiel kesken :3

    VastaaPoista
  19. gfbeak.gdTjuylazjdgl.IJfdtlÖg.zfkxcijhrahkgjblSH

    VastaaPoista